? ??????????????This Beating Heart? ????? ?? ???Rating: 4.3 (33 Ratings)??6189 Grabs Today. 26948 Total Gr
abs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1?? ???????????????????????????Crystal Drops? ????? ?? ???Rating: 4.2 (49 Ratings)??6121 Grabs Today. 32339 Total Grabs. ??????Preview? BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?
aku meneruskan perjalanan hidupku
tanpa dia..dan ini cerita hidupku...

Perjalanan Hidup

Perjalanan Hidup

23 Ogos 2015

dah seminggu aku duduk sorang kat rumah sewa,
macam2 aku fikir, macam2 aku berangan, macam2 aku teringat.

aku teringat,
teringat mak, Alhamdulillah, dia dah boleh jalan tapi tak sepenuhnya. bila tulis pasal mak, aku terkenang masa kat rumah dulu, mak diserang strok, separuh badan tak boleh jalan, masa first kena memang aku bersabar dengan karenah mak, sebab mak tak kuat macam mak kena kanser dulu, sampailah satu hari, adik beradik aku tegur, jangan berkasar dengan mak, mungkin mereka tak faham sebab mereka tak duduk kat rumah tu jaga mak. jaga orang sakit perlukan kesabaran dan ketabahan hati. sampailah kakak aku tegur, aku bersendirian dengan mak dan aku cium tangannya aku menangis dan meminta maaf,aku cakap padanya "mak, orang nak mak dulu, mana semangat mak? dulu mak lain, sekarang lain, orang minta maaf sebab kasar dengan mak, orang nak mak yang dulu".

mak membalas,
" mak bukan macam dulu, Allah suruh mak rehat, mak faham kenapa kau jadi macam ni, kau dah banyak bersabar" air matanya jatuh, aku amat bersalah dengan dia kerna jatuhkan airmata seorang ibu, dosa besar aku padanya. mulai dari hari itu, aku tekad untuk menjadi anak yang taat pada orang tua, aku berdoa sepanjang masa, aku mohon mak cepat sembuh dan kembali seperti dahulu. agar hatinya dan hati aku tabah menghadapi dugaan dan tak lupa pada dia dan kawan2 aku.

0 ulasan: